chanelle.blogg.se

2013-01-09
19:46:05

2013-01-09
Hej! Idag har det varit en ganska lugn dag. Jag hade tyska prov sista lektionen så jag slutade lite innan 4 istället för kvart över. Till min förvåning kändes det som att det gick ganska bra i alla fall!
 
Efter skolan fixade jag i stallet och red ut i skogen en sväng med Fairy. Hon skulle egentligen vila ida, men det är tjej som kommer och provrider på lördagm, så jag ska trimma lite nu innan hon kommer och så måste Fairy bli lite mer igång, så imorgon ska jag även galoppera lite med henne och då blir det också lite dressyrjobb! Jag hoppas att  provridningen går bra och att hon gillar Fairy, men är inte särskilt nervös över det, eftersom hon är en helt fantastik ponny! Dessutom känner jag att jag inte direkt har bråttom att få iväng henne! :)
 
Chanelle fick vila idag också, men ska rida henne imorgon igen. Massagen gick bra i alla fall, men det var som jag hade uppfattat i alla fall! Hon var lite stel, främst i höger hals och nacke, där typ "påsar" hade lagt sig över musklerna, då musklerna inte hunnit sätta sig riktigt under höstens träning. Så vid en punkt vid nacken kunde man liksom nästan hålla fast påsen och känna den knäckas när hon böjde sig, så jag förstår helt och håller varför hon var så ovillig och ostadig under hösten! :) Jag fick tips om vad jag ska göra för att massera ut henne. Jag ska bland annat dra svansen i den rikting som svansen är och det ska tydligen förbättra hennes överlinje. Jag ska också trycka på punkterna bak vid bakbenen/rumpan och då ska hon höja ryggen. Jag ska ta tag i hennes skinn på halsen och massera och även dra lite i öronen haha! Hon kunde tydligen få huvudvärk för att hon har lite kort överlinje och det ska hjälpa! Sedan är det långa rykttag framförallt på ryggen! Massören kommer igen om ungefär 2 veckor när hon blivit lite mer igång för att se att det går åt rätt rikting! :) Ska bli kul!
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: