chanelle.blogg.se

2013-01-08
19:45:00

Översikt
Hej! Jag kom på ideén att fota båda ponnysarna en gång i veckan en tid framöver för att se skillnaderna!
 
Fairy:
Här är hon ganska osmuklad, svankig, lite för rund mage, men det har sina orsaker. Hon stod ju nästan helt ifrån ridning och träning i ett helt år och har bara tagit det lugnt ett litet tag. Ni ser att hon nyligen blivit triangelmärkt och rids nu ca varannan dag för att hållas igång, och det är även bra för hennes ben att få lagomt med träning. Jag kommer aldrig kunna träna upp scenan så den blir lika stark som förut, men jag kan förebygga så att det inte blir värre! Dessutom älskar hon att bli riden och jag vill inte att hon ska tappa alla sina muskler! :) Framöver blir det att longera mycket, så hon får arbeta själv utan mig ocg verkligen kunna jobba i en låg form och jobba upp med ryggen. Jag ska även när jag rider henne framförallt träna på en mycket låg form. Så får vi se om hon ser bättre ut om några veckor/månader! :)
 
Chanelle:
Chanelle har vilat helt i en månad och här har hon sätts igång och varit igång i 2 veckor. Jag skrittar och travar endast ut i skogen än så långe, Vill alltid ta det lugnt med igångsättning så man förebygger skador! :) Det syns att hon tappat lite muskler, men inte mycket.Det syns framförallt vid rumpan (det sluttar mycket), även vid manken/ryggen, men det syns inte på bilden. Hon har även tappat lite av sina fina halsmuskler. Men annars tycker jag hon ser riktigt fin ut! Hon är dock en nallebjörn till ponny och verkligen behöver få sig en klippning och frisering... haha :P


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: