chanelle.blogg.se

2013-01-07
17:21:00

Piaffande ponny...
Idag var det första dagen i skolan efter lovet och har inte längtat tillbaka precis... Började dagen med att prata om prov på typ alla lektioner! Har tyska prov på onsdag, matteprov nästa vecka, nån rapport grej nästa vecka och vi fick en ny engelska bok att läsa idag. Inte direkt snällt av lärarna att börja terminen så här på en gång...
 
Men aja nog pratat med skola. Så fort jag kom hem skyndade jag mig ut och rida innan det blev för mörkt på Chanelle och haha vilken ridtur.. Jag tänkte rida upp i byn en sväng för det är ändå mjukt på kanterna för snön och det finns lysen där! Eftersom jag bara ridit henne i snart 2 veckor sen vintervilan skulle jag mest skritta, men även trava lite gran. I början stanna hon och stirra på en massa saker HELA tiden, suck.. Det gick bättre efter en stund som tur va, men när jag skulle hemåt fnös hon och piaffade fram med svansen upp i vädret och såg ut som en blandning utav arab/dressyrhäst, hahah söta ponny, tur hon blev lugn och fiiiiin mot slutet när vi lämnat byn ialla fall ;)
 
Nu väntas det plugg inför tyska provet... Men senare ikväll kommer älskling hit, så det blir i alla fall mysigt!
Älskar hennes steg på denna bild! 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: