chanelle.blogg.se

2013-01-12
23:35:16

Provridning
Provridningen med Fairy gick inte alls som förväntat! Människorna som kom verkade trevliga och så, tjejen såg lite rund ut, men var kort så tänkte inte mer på det. Jag började att rida Fairy och då var hur fiiiin och luuuugn som helst! Sen när den andra tjejen skulle rida gick det inte alls. Det började med att mamma knappt fick upp henne för att hon var tung. Sedan märkes det direkt att Fairy inte gillade det alls. Fairy är en väldigt lydig och känslig häst och det berättade vi för henne tydligt. Men hon banka på med skänkeln och då tror ju Fairy hon ska springa på och det gjorde hon såklart... Sedan höll hon tygeln kort och drog och höll fast med skänkeln, så Fairy förstod ingenting alls och det slutade med att hon flög av och hamnade under Fairy. Fairy stannade på en gång och stod helt stilla tills hon aktat på sig vilket tog en evighet. I normala fall borde man ju skyndat sig upp om man låg under hästen, men aja, tur man har en snäll ponny! Efter det hoppade jag upp för att lugna ner Fairy och hon blev lugn på en gång hahha! Trodde verkligen inte att det fanns människor som inte klarade av att rida henne. Den mest oerfarne kan ju rida henne så länge man har en lugn skänkel och hand. Till och med min pojkvän har ridit på henne och det var dessutom i skogen där hon är piggare och dessutom barbacka!
 
Det kommer bli jättesvårt att kunna sälja henne för jag vill verkligen att hon ska få det super bra och hon kräver en väldigt lugn människa både vid ridning och hantering. Så nu hoppas jag på älsklings mamma vill provlåna henne och kanske ta henne på foder eller köpa henne! Det vore perfekt! Då får jag ju också hålla på med henne och rida när jag vill!
 
Nu ska jag snart gå och lägga mig då jag ska upp och åka slalom med familj + pojkvän imorgon bitti!
 
En sööööt Fairy!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: